Jak wybrać papier do wizytówek?
9 listopada 2018
Dobre pierwsze wrażenie
Mały, zadrukowany kawałek papieru zwany wizytówką może mieć większą siłę przebicia niż niejedna dobrze przeprowadzona prezentacja lub długo planowane spotkanie. Ten niepozorny nośnik podstawowych informacji o Tobie i Twojej firmie powinien zostać zaprojektowany w taki sposób, aby robić doskonałe pierwsze wrażenie. Jednak oryginalny projekt to nie wszystko. Istotne jest również to, na jakim papierze informacje zostaną nadrukowane.
Na co zwrócić uwagę?
Dobry projekt i świetna jakość wydruku nie przyniosą oczekiwanego rezultatu, jeśli do przygotowania wizytówki nie zostanie użyty wysokiej jakości papier. Pierwszą wartością, na jaką należy zwrócić uwagę podczas zamówienia, jest jego grubość. Wizytówka ma służyć przez dłuższy czas i reprezentować Twoją firmę z jak najlepszej strony, toteż powinna zostać przygotowana na papierze o gramaturze 300-350 g/m2. Dlaczego? Ponieważ jest na tyle sztywny i gruby, że nie zniszczy się zbyt szybko.
Zwykły papier o gramaturze 350 g/m2 w zupełności wystarczy… jednak w przypadku wizytówki warto nieco bardziej postarać się o estetyczne wykonanie. W związku z tym proponujemy sięgnięcie po ten ozdobny, który nie dość, że prezentuje się bardzo elegancko, to na dodatek doskonale podkreśla informacje o Twojej działalności.
Ciekawy pod tym względem i chętnie wybierany jest również papier kredowy, na którym kolor zawsze wygląda świeżo. Jednak, podobnie jak w modzie, także w przypadku wizytówek można dostrzec różne trendy. Niegdyś w dłoniach przedsiębiorców królowały bogato zdobione karty biznesowe. Obecnie coraz częściej odchodzi się od tego założenia. Zwykły matowy papier w zupełności wystarczy, aby zrobić wrażenie na kontrahentach ceniących minimalistyczne rozwiązania.
Dodatkowe pomysły
Aby wizytówka prezentowała się nienagannie nie tylko podczas jej wręczania, ale długo po spotkaniu, warto rozważyć zastosowanie dodatkowych rozwiązań. Uszlachetnianie, na przykład za pomocą błyszczącej folii, pozwoli skutecznie zabezpieczyć papier przed zawilgoceniem lub zabrudzeniem. Natomiast złocenie lub lakierowanie to sposoby na to, aby temu niewielkiemu kawałkowi papieru nadać jeszcze więcej elegancji. Ostateczny efekt zależy jednak od Ciebie i tego, co za pomocą wizytówki pragniesz przekazać potencjalnym klientom.