Fotografia dla firm

W branży reklamowej wyróżnia się następujące typy fotografii:

  1. Produktowa
    Profesjonalne zdjęcia reklamowe produktów przyciągają wzrok i zachęcają do zakupów. Najczęściej wybierane rozwiązania to packshoty (zdjęcia wykonane na białym tle) oraz tzw. niewidoczne manekiny, chętnie wykorzystywane przez firmy odzieżowe.
  2. Komercyjna
    Fotografia komercyjna umożliwia w sposób atrakcyjny i profesjonalny zaprezentować świadczone przez firmę usługi. Zdjęcia wykorzystywane mogą zostać następnie w katalogach i broszurach promocyjnych.
  3. Okolicznościowa (prywatna i biznesowa)
    Zdjęcia wykonane podczas spotkania biznesowego lub eventu o bardziej prywatnym charakterze pozytywnie wpływają na wizerunek firmy. Zlecenie takie, zrealizowane przez specjalistów, owocuje uzyskaniem dodatkowych materiałów promocyjnych.
  4. Kulinarna (z aranżacją)
    Wiele firm gastronomicznych decyduje się na profesjonalną fotografię kulinarną. Właściwy dobór światła i kolorystyki umożliwia wykonanie atrakcyjnych zdjęć, wykorzystywanych następnie do przygotowania menu lub strony internetowej.
  5. Wnętrz
    Fotografia wnętrz znakomicie nadaje się do zaprezentowania oferty firmy meblarskiej czy świadczącej usługi wykończenia oraz dekoracji wnętrz. Wykorzystywana jest również przez agencje nieruchomości, a także restauracje, pensjonaty i hotele.
  6. Obiektów
    Atrakcyjne zaprezentowanie obiektów jest bardzo istotne, zwłaszcza dla branży hotelarskiej. Z fotografii architektury korzystają również firmy, które pragną zaprezentować potencjalnym klientom przestrzeń, w jakiej na co dzień działają.
  7. Mody
    Fotografia mody to odmiana fotografii produktowej, która polega na atrakcyjnym prezentowaniu odzieży, biżuterii i dodatków. Przybiera także znacznie bardziej artystyczną formę, nawiązując do kwestii w sposób pośredni związanych z modą.
  8. Portretowa
    Wykorzystywana na kilka sposobów: do reklamowania biżuterii oraz kosmetyków, promocji usług kosmetycznych i fryzjerskich, a także do wykonania zdjęć wizerunkowych. Istotną rolę odrywa nie tylko sama sesja, ale także wcześniejsza stylizacja.
  9. Reportażowa
    Fotoreportaż umożliwia wykonanie profesjonalnych zdjęć podczas eventów, pikników firmowych i jubileuszy. Dokumentowanie wydarzeń tego typu pozytywnie wpływa na wizerunek firmy, a fotografie reportażowe często są wykorzystane do promocji marki.