Fotografia dla firm
W branży reklamowej wyróżnia się następujące typy fotografii:
- Produktowa
Profesjonalne zdjęcia reklamowe produktów przyciągają wzrok i zachęcają do zakupów. Najczęściej wybierane rozwiązania to packshoty (zdjęcia wykonane na białym tle) oraz tzw. niewidoczne manekiny, chętnie wykorzystywane przez firmy odzieżowe. - Komercyjna
Fotografia komercyjna umożliwia w sposób atrakcyjny i profesjonalny zaprezentować świadczone przez firmę usługi. Zdjęcia wykorzystywane mogą zostać następnie w katalogach i broszurach promocyjnych. - Okolicznościowa (prywatna i biznesowa)
Zdjęcia wykonane podczas spotkania biznesowego lub eventu o bardziej prywatnym charakterze pozytywnie wpływają na wizerunek firmy. Zlecenie takie, zrealizowane przez specjalistów, owocuje uzyskaniem dodatkowych materiałów promocyjnych. - Kulinarna (z aranżacją)
Wiele firm gastronomicznych decyduje się na profesjonalną fotografię kulinarną. Właściwy dobór światła i kolorystyki umożliwia wykonanie atrakcyjnych zdjęć, wykorzystywanych następnie do przygotowania menu lub strony internetowej. - Wnętrz
Fotografia wnętrz znakomicie nadaje się do zaprezentowania oferty firmy meblarskiej czy świadczącej usługi wykończenia oraz dekoracji wnętrz. Wykorzystywana jest również przez agencje nieruchomości, a także restauracje, pensjonaty i hotele. - Obiektów
Atrakcyjne zaprezentowanie obiektów jest bardzo istotne, zwłaszcza dla branży hotelarskiej. Z fotografii architektury korzystają również firmy, które pragną zaprezentować potencjalnym klientom przestrzeń, w jakiej na co dzień działają. - Mody
Fotografia mody to odmiana fotografii produktowej, która polega na atrakcyjnym prezentowaniu odzieży, biżuterii i dodatków. Przybiera także znacznie bardziej artystyczną formę, nawiązując do kwestii w sposób pośredni związanych z modą. - Portretowa
Wykorzystywana na kilka sposobów: do reklamowania biżuterii oraz kosmetyków, promocji usług kosmetycznych i fryzjerskich, a także do wykonania zdjęć wizerunkowych. Istotną rolę odrywa nie tylko sama sesja, ale także wcześniejsza stylizacja. - Reportażowa
Fotoreportaż umożliwia wykonanie profesjonalnych zdjęć podczas eventów, pikników firmowych i jubileuszy. Dokumentowanie wydarzeń tego typu pozytywnie wpływa na wizerunek firmy, a fotografie reportażowe często są wykorzystane do promocji marki.