Nagrody Pentawards rozdane
13 stycznia 2017
Pentawards od dziesięciu lat promuje wzornictwo opakowań. Współzałożyciel Pentawards Brigitte Evrard stwierdził, że: „Projektowanie opakowań to bardzo wymagająca i trudna dyscyplina, ponieważ opakowania podlegają prawom rynku, ich produkcja coraz bardziej koncentruje się na redukcji kosztów i rentowności krótkoterminowych. Projektanci często muszą zrobić wiele z niczego. Celem Pentawards jest nagrodzenie projektów pochodzących ze wszystkich rynków, z masowego rynku luksusu.”
Na dziewiątą edycję Pentawards nadeszło 1843 projektów z pięciu kontynentów i 54 krajów. Międzynarodowe jury złożone z 12 specjalistów od projektowania opakowań i marketingu, a także przewodniczący Pentawards, przyznało Brązowy, Srebrny, Złoty i Platynowy medal Pentawards. Zdobywca Diamentowego medalu Pentaward otrzyma, oprócz trofeum, rok pakietu oprogramowania do projektowania opakowań 14 Esko o wartości 5000 € .
Londyńska agencja Jones Knowles Ritchie zdobyła Diamentowy medal Pentaward 2016 Best of Show za projekt nowych opakowań dla Domino Pizza.
Więcej informacji i galerii zwycięzców z tego i poprzednich lat są dostępne na stronie Pentawards.
http://www.pentawards.org/