3 wskazówki, czego powinieneś oczekiwać od studia graficznego.
10 czerwca 2016
Studio powinno się zaangażować
Oczywiste? Czasem tylko teoretycznie. Zaangażowanie studia to nie tylko realizacja zamówienia na czas. Powinieneś również liczyć na doradztwo ze strony studia na każdym etapie projektu. Może być tak, że popełnisz, zupełnie nieświadomie, jakiś błąd. Nic w tym złego, nie musisz znać się na wszystkim; to właśnie współpracujący z Tobą graficy powinni w razie potrzeby wyłapać ewentualne potknięcia w projekcie. Dlatego tak ważne jest, by traktować studio graficzne jako swego partnera. Partnera, od którego w pewnym stopniu zależy sukces całego przedsięwzięcia, partnera, który, jeśli trzeba, powinien nie tylko wykonać projekt, ale również służyć swą radą i doświadczeniem.
Studio powinno z Tobą rozmawiać
Każdy projekt, od ulotki po wielkoformatowy plakat jest Twoim narzędziem komunikacji z potencjalnymi klientami. Jeśli przekaz ma być czytelny, temat musi zostać solidnie „przegadany”, nim projekt trafi do drukarni. Niezwykle trudno prowadzić owocną współpracę ze studiem graficznym, którego pracownicy wszystko wiedzą najlepiej i nie są otwarci choćby na burzę mózgów, która przynosi przecież najlepsze rezultaty. Ważną kwestią jest również płynność z jaką przebiega cały proces komunikacji z agencją. Jeśli nawet na błahe maile nie możesz doczekać się odpowiedzi, to może lepiej dać sobie spokój? W końcu ustalenie wszelkich potrzebnych szczegółów to podstawa.
Studio powinno być terminowe
Nie ma chyba nic gorszego niż niesłowny wykonawca zlecenia. Owszem, zdarzają się czasem sytuacje losowe, które trudno przewidzieć i przed które nie można się ustrzec. Każdemu chyba zdarzyła się awaria sprzętu, przez którą nie wykonał ustalonego wcześniej zadania w terminie. Projekty graficzne nie należą do rzeczy, które, z dobrym efektem, można wykonać „na kolanie”. Jeśli jednak trafiłeś na studio, dla którego normą jest realizowanie zleceń „z poślizgiem”, to z takiej współpracy z pewnością nie będziesz zadowolony. W reklamie, może nawet bardziej niż gdzie indziej, liczy się szacunek dla klienta i jego czasu.
Nie sposób wymienić wszystkie cechy solidnego studia czy drukarni. Rzeczą jasną jest, że powyżej wymieniliśmy zaledwie kilka bardziej istotnych. Jest to jednak baza, bez której nie ma co liczyć, że współpraca będzie się układała tak, jakbyśmy sobie tego życzyli.